Міське методичне об'єднання вчителів світової літератури

2013-2014 навчальний рік


Засідання № 1

 "Методичні рекомендації щодо викладання світової літератури в 5-11 класах впродовж 2013-2014 навчального року" - такою була тема засідання вчителів світової літератури в рамках плану проведення серпневої педагогічної конференції. Шла розмова про новий пакет нормативних документів щодо розвитку освіти в Україні до 2012 року та нову програму для 5 класу та серію підручників для неї. 

Далі В.П. Симонова надала слово О.О. Дем'яненко, доценту кафедри управління освітою Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів, кандидату педагогічних наук.
О.О. Дем'яненко обговорила з колегами проблеми викладання світової літератури на сучасному етапі та особливості проведення обласного етапу Всеукраїнського конкурсу "Учитель року" в номінації "Світова література".

Засідання № 2

10 січня 2014 року в приміщенні ЗОШ № 3 відбулося зимове засідання міського методичного об'єднання вчителів світвої літератури, тема якого була "Робота з текстом художнього твору на уроках світової літератури". Доповідач, вчитель школи № 4 Т.М. Нестеренко, поділилася досвідом з підготовки до сприймання художнього твору, з первинного читання та усвідомлення його, з поглибленого засвоєння художнього твору під час вторинного читання.

Вчителі світової літератури обмінялися першими враженнями використання нових підручників для 5 класу, висловили свої думки з приводу організації міського етапу Всеукраїнської олімпіади із світової літератури, а також проаналізували результати міської олімпіади.

Керівник ММО В.П. Симонова обговорила з колегами виконання програми із світової літератури за І семестр. Вчителі світової літератури шукали шляхи вдосконалення підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання.

В другій половині засідання поділилася своїми враженнями вчитель школи № 2 І.М. Мекшун, учасниця обласного етапу Всеукраїнського конкурсу "Вчитель року - 2014" в номінації "Світова література". 

Засідання традиційно завершилось ознайомленням з новими державними документам, новинками методичної літератури.

 


Засідання № 3

"Фанфікшн та його роль у розвитку пізнавального інтересу школярів до літератури" - такою була тема весняного засідання міського методичного об'єднання вчителів світової літератури, яке відбулося 15 травня 2014 року в приміщенні міського методичного центру.

Методист міського методичного центру О.М. Мандровний поділився з вчителями матеріалами обласного семінару з вищеозначеної теми.

Вчителям була запропонована класифікація фанфіків як виду творчої письмової роботи, продемонстровані приклади літературних творів, які є фанфіками стосовно оригінального першоджерела (наприклад, на основі сюжету казкової повісті Ф.Баумана "Чарівник країни Оз" російський пиьсенник Олександр Волков створив власну казкову повість "Чарівник Смарагдового міста"). Також вчителі мали змогу прочитати зразки дитячих фанфіків в жанрах "устрачена сторінка", "уведення нової сюжетної лінії", "діалог з письменником". В кінці виступу О.М. Мандровний на прикладі роману Л. Толстого "Анна Кареніна" розповів, як побудувати урок-спонукання до написання різноманітних фанфіків: подальша доля Вронського, доля Облонського, донька Анна на руках Кареніна, подальше життя Левіна тощо.

Далі керівник методичного об'єднання В.П. Симонова запропонувала поділилися враженнями від нової програми світової літератури та досвідом користування новими підручниками для 5 класу. Вчителі світової літератури, які викладають в 5 класах - В.П. Симонова, Н.П. Гапон, С.В. Овчинник - висловили позитивне ставлення до нового підручника-хрестоматії для 5-го класу, але докоряли авторів за відсутність в хрестоматії уривків із нововведених творів, як, наприклад, казки Роальда Дала "Чарлі і шоколадна фабрика" та інших.

Також В.П. Симонова обговорила з колегами питання виконання програми із світової літератури, результати участі учнів в обласному етапі олімпіади із світової літератури. В кінці засідання вчителі розглянули проблему диференціації у навчанні з метою стимулювання учнів до підвищення власних учнівських досягнень, а також питання профорієнтаційної роботи з учнями.