Педагогічна виставка "ОСВІТА СЛАВУТИЧА"

Як писати для педагогічної виставки

Вчителю!
Скільки ти ні працюєш, перший рік в школі чи двадцять перший, з кожним уроком ти отримуєш досвід, який, безумовно, важливий, по-перше, для тебе! У ньому спресовані твоє ставлення до оточуючих, до дітей, до свого предмету; твої нові почуття та думки, твої мрії та сподівання.
 
Потім настає час, коли цього настільки багато, що вчитель перетворюється у поета чи письменника. Вчителі літератури, думаю, мене зрозуміють. Педагог кладе перед собою папір або сідає за клавіатуру. Починається довгий і непростий процес вивільнення накопиченого в душі і в свідомості.
 
И забываю мир - и в сладкой тишине
Я сладко усыплен моим воображеньем,
И пробуждается поэзия во мне:
Душа стесняется лирическим волненьем,
Трепещет и звучит, и ищет, как во сне,
Излиться наконец свободным проявленьем...
А.Пушкин. Осень
 
Те, що ти принесеш на виставку, буде науково-публіцистичного стилю. Щоб ти міг зрозуміти, якого тексту ми чекаємо від тебе, нижче ми розташовуємо посилання на всі матеріали, необхідні як для створення твого тексту, так і для участі у самій виставці.
 
                                               З повагою, О.М. Мандровний, методист

Міська педагогічна виставка "Освіта Славутича - 2014"

 

Міська педагогічна виставка "Освіта Славутича - 2014" працювала 3 20 жовтня 2013 року по 01 квітня 2014 року.
Урочисте закриття та підведення підсумків відбулося 2 квітня 2014 року. Педагогі міста можуть переглянути експозицію виставки протягом квтня-травня поточного року.
В роботі виставки брали участь 10 вчителів-словесників. Детальна інформація про матеріали учасників міської педагогічної виставки тут.

 

Методичні рекомендації щодо стилістики матеріалів, які подаються на педагогічну виставку

Звичайно, ніхто в школі краще за вчителя словесності не знає, як писати тексти різного стилю. Проти ми не застраховані від помилок, якщо вирішили описати свій досвід роботи. Може, комусь приведені рекомендації не дадуть нічого. Проте мені здалися слушними висновки та поради Аркадія Петровича Єгідеса, які він виклав у книзі "Лабиринты мышления, или Учеными не рождаются". Ідеї та приклади автора і були використані у нижчезазначених рекомендаціях. Ось частина його порад. 
Довідка. А.П. Єгідес (1940-2012), доктор психологічних наук, доцент кафедри  зв’язків з громадськістю Державного університету управління, спеціаліст з психології особистості та психології пізнавальних процесів, автор декількох психологічних бестселерів.
 
1. Уникайте банальностей. Стверджувати щось має сенс, якщо можливі зауваження чи протилежні думки.
Наприклад: "Завдання вихователя полягає в тому, аби шляхом систематичної роботи допомагати розвиткові позитивних сторін...". Невже хтось думає, що треба виховувати щось негативне?
 
2. Якщо автор пише для людей, які обізнані з певної науки (це студенти, викладачі, вчителі, вихователі), то бажано використовувати терміни, які зрозумілі людині із середньою освітою. Навіть якщо це монографія для людей з вищою освітою в даній сфері, слід все ж таки орієнтуватися на середній освітній рівень. Адже в науці постійно створюються нові спеціалізовані напрями, і з термінами, наприклад, психолінгвістики може не бути обізнаний конфліктолог, хоча обидві науки (конфліктологія та психолінгвістика) належать психології.
 
3. Терміні, зрозумілі випускнику середньої школи, можна використовувати без тлумачення. Наприклад, складний термін "морфема" вивчається ще в 5 класі. Якщо є потреба використати новий термін - його належить пояснити. Якщо роботу читає спеціаліст з іншої науки (тобто не педагог або вчитель іншого предмету) і нової інформації для нього буде близько тридцяти відсотків - має сенс уточнити використані терміни, тобто дати визначення понять. Водночас користуватися новим терміном без роз’яснення можливо лише за умови, що він був декілька разів розтлумачений раніше у тексті. У даному випадку розраховуємо на читача, який ознайомлюється із матеріалами від початку до кінця, а не вибірково...
Повна версія методичних рекомендацій щодо стилістики текстів, які подаються на педагогічну виставку
Методичні рекомендації щодо стилістики т
Adobe Acrobat документ 157.2 KB

Основні жанри текстів на виставку

На сайті Київського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних кадрів розміщені Методичні рекомендації щодо оформлення матеріалів перспективного педагогічного досвіду претендентів на присвоєння звань: "викладач-методист", "вчитель-методист", "старший вихователь", "вихователь-методист", "керівник гуртка-методист", "педагог-організатор-методист", "практичний психолог-методист", укладені Л.В. Кабан. У них визначені основні жанри матеріалів на присвоєння педагогічного звання:
 
1. опис досвіду з проблеми, над якою працював вчитель протягом атестаційного періоду;
 
2. методична розробка з проблеми, над якою працює вчитель;
 
3. рукопис навчально-методичного видання або навчальної програми.
 
З повним текстом рекомендацій можна ознайомитись тут.
 
Особливості кожного жанру:
1. Опис досвіду з проблеми.
Зміст оформлюється від третьої особи з посиланням на додатки, в яких головні думки проілюстровані конспектами уроків, методичною розробкою, рекомендаціями, авторською програмою, публікаціями тощо.
 
2. Методична розробка з проблеми.
Текст пишеться від першої особи множини або безособовими реченнями.