Про психологію сприйняття візуальної інформації

Презентації не читають, а роздивляються

14 грудня 2015 року в міському методичному центрі вперше відбулося практичне заняття, на якому аналізувалися психологічні аспекти сприйняття візуальної інформації, поданої за допомогою презентації PowerPoint. Минув час захоплення можливостями програми PowerPoint - прийшов час відповідального ставлення до підготовки візуальних засобів навчання з урахуванням досліджень психологів та дизайнерів.

Мета практичного заняття "Правила створення ефективної презентації PowerPoint" зацікавила 24 педагогів, серед яких були вихователі ДНЗ "ЦРД", ДНЗ № 4, ДНЗ № 5, ДНЗ № 6, ДНЗ № 8, вчителі ЦРДІ, ЗОШ № 1, ЗОШ № 2, ЗОШ № 3, ЗОШ № 4, методисти ММЦ.

Були накреслені та обгрунтовані найпростіші шляхи створення професійної презентації, які забезпечують психологічно комфортне та легке для зору тлумачення візуальної інформації. Також були обґрунтовані наступні рекомендації щодо створення ефективної PowerPoint-презентації:

 

1. Створюємо презентацію або як супровід і пояснення думки доповідача, або як засіб продемонструвати те, що глядач ніколи не очікував побачити;

 

2. Вчителю необхідно постійно вдосконалювати свою ораторську майстерність задля знаходження оптимального наповнення навчальних презентацій;

 

3. Для оптимізації екранних текстів слід застосувати або так зване правило 1-6-6, або правило 10-20-30;

 

4. Слід уникати ситуації одночасного читання екранного тексту доповідачем та слухачами;

 

5. Виберемо комфортний для зору шрифт і зробимо його ознакою власного стилю (для дорослої аудиторії - шрифт не менше 20 пунктів);

 

6. Слідкуємо, щоб інформація, яку несе фон, повністю відповідала інформації, яку несе головний об’єкт (об'єкти) слайду;

 

7. Розташовуємо об’єкти на слайді так, щоб допомогти глядачеві побачити завершену геометричну форму (прямокутник, списаний в прамокутник слайду) і сприйняти слайд цілісно;

 

8. Слідкуємо за тим, щоб важлива інформація займала належне з точки зору культурної традиції та законів сприйняття місце;

 

9. Забезпечуємо наповнення слайдів якісними фотографіями, під час розглядання яких підкреслюється краса та довершеність дитини (дорослого) і які викликають естетичне насолоду;

 

10. Текст до фотографії, на якій зображена людина, розташовуємо з того боку, куди направлений погляд людини або повернутий тулуб її.

В останній частині заняття було проаналізовано наповнення окремих слайдів з метою виявлення помилок, які призводять до зорової та психологічної втоми глядачів.

В анкетах по закінченні заняття слухачі оцінили високими оцінками якість запропонованої інформації та рекомендували провести подібної тематики заняття наступного навчального року.

 

О.М. Мандровний , методист міського методичного центру