2014-2015 навчальний рік

Теоретичний семінар для вчителів-словесників

26 лютого 2015 року

ІНТЕГРАЦІЯ ШКІЛЬНОГО НАВЧАННЯ ЛІТЕРАТУРИ І МЕДІАОСВІТИ

«Інтеграція шкільного навчання літератури та медіаосвіти» - такою була тема теоретичного семінару для вчителів словесності, який відбувся 26 лютого 2015 року в Славутицькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів 2.

 

Вже давно минули часи, коли допитлива дитина, повернувшись додому зі школи, брала до рук улюблену книжку та продовжувала перерване читання. Сьогоднішні учні замість цього вмикають комп’ютер. Дорослі б’ють на сполох: діти перестають читати. Якщо придивитися уважно, то і тоді, і тепер мета дітей залишається незмінною - вони шукають нову та цікаву інформацію. Діти отримують її по всіх каналах масової комунікації: через телебачення, радіо, кінематограф, друкарську продукцію, комп’ютерні інформаційні мережі. Так, вони споживають її у величезній кількості і досить неконтрольовано. Тому так важливо, щоб учителі не боролися із бажанням учнів працювати за комп’ютером, а допомагали у виборі того, що в даний час дитині важливо бачити, слухати, читати.

 

Метою семінару було визначити поняття «медіаосвіта», яке дано Концепцією впровадження медіаосвіти в Україні, наголосити про необхідність використання елементів медіаосвіти в навчальному процесі, запропонувати шляхи інтеграції навчання літератури та медіаосвіти.

 

Були підготовлені доповіді з наступних питань:

1. Про Концепцію впровадження медіаосвіти в Україні.

Л.І. Горбунова, вчитель української мови та літератури ЗОШ № 2

 

2. Психологічний портрет сучасного учня та вплив на нього засобів мас-медіа.

І.М. Мекшун, вчитель української мови та літератури ЗОШ № 2

 

3. Методичні прийоми інтеграції медіаосвіти з літературою на шкільному уроці.

О.М. Мандровний, методист міського методичного центру

 

4. Типові завдання медійного характеру для учнів 5-6, 7-8, 9-11 класів.

С.В. Овчинник, вчитель української мови та літератури ЗОШ № 2

Семінар закінчився прийняттям тексту рекомендацій, а саме:

З метою підготовки учнів до сприйняття сучасних інформаційних продуктів, захисту молоді від негативного впливу засобів масової комунікації, розвитку їх художнього сприйняття та естетичних смаків, уміння кваліфіковано аналізувати продукти мас-медіа, а також з метою підвищення рівня професійної майстерності вчителів-словесників рекомендуємо:


1. Створювати умови для реалізації виховних, навчальних та креативних підходів до використання продуктів мас-медіа на шкільних уроках.

Вчителі. Постійно


2. Використовувати під час підготовки до уроків літератури продукти мас-медіа з метою формування інтерпретаційної компетентності учнів; розвитку логічного, образного, критичного та творчого мислення.

Вчителі. Постійно.


3. Поступово знайомити учнів з різними концепціями медіаосвіти, з її основними поняттями, з мовою кінематографа та образотворчого мистецтва.

Вчителі. Постійно.


4. Започаткувати на засіданнях міських методичних об’єднань обмін досвідом з використання елементів медіаосвіти на уроках літератури.

Керівники  міських методичних об’єднань.


5. Ознайомити вчителів української мови та літератури, світової літератури, російської мови та літератури з матеріалами даного семінару.

Керівники  шкільних методичних об’єднань.


Дякуємо творчій групі вчителів загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2, а саме Л.І. Горбуновій, С.В. Овчинник, І.М. Мекшун, а також усім учителям, які знайшли можливість були учасниками семінару.