2013-2014 навчальний рік

МАЙСТЕР-КЛАС

СТВОРЕННЯ СИТУАЦІЇ УСПІХУ НА УРОКАХ РОСІЙСЬКОЇ МОВИ ЯК ШЛЯХ РОЗВИТКУ МИСЛЕННЯ ТА МОВЛЕННЄВИХ НАВИЧОК

ВЧИТЕЛЬ

СИМОНОВА В.П., учитель російської мови та світової літератури загальноосвітньої школи № 3

"Створення ситуації успіху на уроках російської мови як шлях розвитку мислення та мовленнєвих навичок" - такою була загальна тема майстер-класу, який провела вчитель російської мови та світової літератури загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 3, учасник обласного етапу Всеукраїнського конкурсу "Вчитель року - 2013" Симонова В.П. Вчитель зосередила увагу на мотиваційній сходинці у створенні ситуації успіху на уроці російської мови та запропонувала колегам декілька інтерактивних вправ. "На жаль, учні 5-6 класів не можуть розв'язати проблемну ситуацію, бо не вміють та бояться ставити правильні запитання, які б наблизили їх до рішення", - вважає В.П. Симонова. Методичній проблемі "від запитання до розуміння" і був присвячений майстер-клас.

"Однажды знаменитый врач попросил увеличить ему гонорар. Просьба была выполнена. Тогда он снова попросил о прибавке. И просьба опять была выполнена. Когда он в третий раз повторилось то же самое, он потерял надежду добиться желаемого результата и совершил убийство.

Попробуйте прояснить ситуацию с помощью вопроса. Задавайте вопросы так, чтобы я могла ответить только "да" или "нет"(вопросы со стороны аудитории).

Эту ситуацию можно прояснить с помощью четырёх-пяти вопросов. Но нам это не удалось. Почему? Наверное, потому что, чтобы получить правильный ответ, нужно задавать правильный вопрос. Поэтому в своем мастер-классе я остановлюсь именно на методической проблеме "от вопроса к пониманию"..."