ЄДИНІ ПІДХОДИ ЩОДО ОКРЕМИХ АСПЕКТІВ СКЛАДАННЯ КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНОГО ПЛАНУ ТА ОФОРМЛЕННЯ СТОРІНОК КЛАСНОГО ЖУРНАЛУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ Й ЛІТЕРАТУРИ

Рішення міського методичного об'єднання вчителів української мови та літератури

Протокол № 3 від 27 березня 2014 року

4. Заповнення колонки «Зошит» для тих учнів, які були відсутні протягом місяця.

 

Під час виставлення оцінок за ведення зошитів проти прізвищ тих учнів, які були відсутні протягом певного місяця, замість оцінки виставляється «н/а», тобто «не атестований»

 

5. Планування уроків для проведення контрольного письмового переказу або твору

 

З метою недопущення перевантаження учнів контрольними роботами не планувати контрольний письмовий переказ або твір в останній місяць семестру.

 

6. Про неприпустимість теми уроку «Тренувальні вправи»

 

Запис «Тренувальні вправи» на сторінці «Зміст уроку» є неприпустимим, бо стосується методу навчання (вправа) чи форми навчання (вправа) і не відображає тематичний розділ програми.

Правильним буде, наприклад, такий запис:

Правопис складних слів разом та через дефіс. Тренувальні вправи.

 

7. Оформлення вступу до календарного планування з української мови.

 

Вступ до календарного плану з української мови містить

1. назву програми

2. назву підручника

3. кількість годин на вивчення предмета в семестрі

4. кількість уроків розвитку зв’язного мовлення в семестрі

5. таблицю з фронтальними та індивідуальними видами контрольних робіт по кожному семестру

  

Форми контролю
6 клас
І
II
  Перевірка мовної теми
3
3
  Письмо: переказ
1
1
  Твір
-
1
  Правопис: диктант
1
1
  Аудіювання
-
1
  Читання мовчки
1
-
  Усний переказ
-
1
  Усний твір
1
-
  Діалог
1
-
  Читання вголос
-
1

8. Використання назв тем під час календарно-тематичного планування

 

Календарно-тематичний план повинен містити назви тем, зазначені в чинних програмах з української мови та з української літератури. Така форма календарного плану дає можливість бачити межі кожної мовної теми, а також визначити, до якої теми належать уроки розвитку зв’язного мовлення.

 

9. Оформлення перевірки контрольного диктанту, переказу (твору)  в зошитах

 

Диктант.

 Учитель підраховує загальну кількість винесених на поля помилок, на полях записує суму, в цьому ж рядку під контрольним диктантом записує оцінку в балах.

 

Переказ (твір)

Запис підрахунку помилок та виведення балу може мати такий вигляд:

З – 4

МО – 3;5                                7/8                      8 балів

Це означає, що учнівська робота має чотири змістові помилки (за зміст – 7 балів) і вісім помилок у мовному оформленні: три орфографічні та пунктуаційні (сумарно) помилки, п'ять лексичних, граматичних і стилістичних (сумарно) помилок (за мовне оформлення – 8 балів). Сума цих балів ділиться на 2, і оскільки частка не є цілим числом (15 : 2 = 7,5), то вона заокруглюється в бік більшого числа (8 балів).

 

10. Вплив кількості виправлень на остаточний бал за контрольний диктант

 

П’ять виправлень (виправлення неправильного написання на правильне) вважається однією помилкою. Якщо виправлень такого характеру 10, це вважається за 2 помилки, якщо 15 – за три і т.п. 

 

Якщо під час перевірки диктант оцінений на 12 балів, а виправлень 1-2 – виставляємо 12 балів за диктант. 

Якщо під час перевірки диктант оцінений на 12 балів, а виправлень 3-4 – виставляємо 11 балів.

Якщо диктант оцінений на 12 балів, а виправлень 5-9 – виставляємо 10 балів.

 

12. Виведення балу за мовне оформлення контрольного переказу (твору)

 

Під час виведення балу за мовне оформлення програма рекомендує до балу за орфографічні та пунктуаційні помилки (*перша позиція) додати бал за лексичні, граматичні та стилістичні помилки (*друга позиція), отриману суму поділити на два і округлити на користь учня.

Труднощі виникають з визначенням балу за лексичні, граматичні та стилістичні помилки. Якщо в роботі учня знайдено 9 або 10 лексичних, граматичних та стилістичних помилок, то така грамотність відповідає 1,2,3 балам початкового рівня.

Якщо подібних помилок 7 або 8, то така грамотність відповідає балам 4,5,6 середнього рівня. Якщо подібних помілок 5 або 6, то така грамотність відповідає балам 7,8,9 достатнього рівня.

Якщо подібних помилок 4, то така грамотність відповідає 9 балам.

 

У такому випадку, оцінюючи грамотність за кількістю лексичних, граматичних і стилістичних помилок, вибираємо найвищий бал рівня, тобто для початкового – 3 бали (9-10 помилок такого типу), для середнього – 6 балів (7-8 помилок такого типу), для достатнього – 9 балів (5-6 помилок такого типу).

 

Щоб скоротити час на виведення балу за контрольний переказ (твір), всі можливі бали за мовне оформлення були оформлені у спеціальну таблицю

Нижче наведений фрагмент такої таблиці.

*Перша позиція – сума орфографічних та пунктуаційних помилок
*Друга позиція – сума лексичних, граматичних та  стилістичних помилок
*Перша позиція/ *друга позиція
Бали за першу та другу позиції
Остаточний бал за мовне оформлення переказу (твору)
15/10
1/3
2
15/9
1/3
2
15/8
1/6
4
15/7
1/6
4
15/6
1/9
5
15/5
1/9
5
15/4
1/9
5
15/3
1/10
6
15/2
1/11
6
15/1
1/12
7
15/0
1/12
7
14/10
2/3
3
14/9
2/3
3
14/8
2/6
4
14/7
2/6
4
14/6
2/9
6
14/5
2/9
6
14/4
2/9
6
14/3
2/10
6
14/2
2/11
7
14/1
2/12
7
14/0
2/12
7

Сторінка 1             Сторінка 2